Prelazak na vegetarijansku ishranu može biti loš za mozak. Ljudi koji ne jedu meso ni životinjske proizvode imaju šest puta veću verovatnoću da pate zbog smanjivanja mozga.
Vegani i vegetarijanci su najugroženija skupina, jer su najbolji izvor vitamina B12 meso, posebno jetra, mleko i riba.
Nedostatak vitamina B12 može uzrokovati anemiju i upalne procese nervnog sistema. Ekstrakti kvasca među ređim su vegetarijanskim namirnicama koje nude dobar nivo vitamina.
Vezu su otkrili na Univerzitetu Oxford tokom testiranja memorije i snimanja mozga 107 osoba u dobi od 61 do 87 godina.
Kad su volonteri nakon pet godina opet testirani, oni s najmanjim nivoom vitamina B12 imali su i najviše šansi da imaju smanjeni mozak. To je potvrdilo ranije istraživanje, koje je ukazivalo na vezu između atrofije mozga i nivoa vitamina B12.
Preterivanje s alkoholom
Snimke mozga više od 1800 osoba pokazale su da osobe koje ispijaju 14 ili više alkoholnih pića nedeljno, imaju 1,6% smanjenje mozga za razliku od onih koji preferiraju tople napitke.
To ne čudi, jer je od ranije poznato da zloupotreba alkohola deluje štetno na nivo vitamina B12 u organizmu. Posebno su ugrožene žene u sedamdesetim godinama. A pivo čini više štete od vina.
Istraživači su ustanovili da je hipokampus – deo mozga koji odgovoran za memoriju – 10% manji kod pivopija, nego kod onih koji preteruju s vinom.
Debljina
I debljina utiče na gubitak moždanih ćelijs, otkrio je švedski tim naučnika. Snimke mozga oko 300 žena pokazuju da one sa smanjenim mozgom imaju prosečni indeks telesne mase 27, a sa svakim povećanjem BMI (Indeks telesne mase) gubitak volumena mozga povećava se za 13 do 16%.